lørdag den 11. juni 2011

Ib Spang Olsen fylder 90 år i dag!

Kære hr. Ib Spang Olsen!
Tillykke med fødselsdagen i dag, d. 11. juni 2011.
Tak fordi du tog del i min barndom og i den grad
var med til at præge den med dine utallige vidunder-
lige tegninger. Tegninger der omslutter,
mens jeg suges ind af en stærk og kærlig kraft.
Tegninger med en detaljerigdom, så det stadig er
muligt at opdage nyt, selvom man kigger igen og igen.
Hver og en, en opdagelsesrejse på papir.
Alt i mens jeg næsten kunne mærke din store stærke hånd
holdt fast i min, i mens jeg så.
Tak fordi du dukkede op igen i voksenlivet, med dine
stadig vidunderlige tegninger. Det er en rørende oplevelse
at dele med mine børn, de selv samme tegninger som jeg så.
Tak fordi du alligevel fortrød
og tegnede til Søren Ulrik Thomsens "Det værste og det bedste".
Helt nye tegninger at fortabes i. Den står mit hjerte meget nær.
Tak Ib Spang Olsen og stort tillykke med dine 90 år.



Læs mere her, hun var med til festen i går :-) og hun er god med ord.
Søren Ulrik Thomsens festtale kan læses i Politiken i dag. Jeg ved jeg skal.

Little miss T

Ingen kommentarer:

Send en kommentar